رابطه استرس شغلی ورضایت شغلی درکارکنان شرکت گاز

استرس شغلی ورضایت شغلی درکارکنان,رابطه استرس شغلی ورضایت شغلی,رابطه استرس شغلی ورضایت شغلی درکارکنان شرکت گاز,مقاله رابطه استرس شغلی ورضایت شغلی درکارکنان شرکت گاز

دانلود فایل

مقاله رابطه استرس شغلی ورضایت شغلی درکارکنان شرکت گاز مقدمه بدون تردید، افراد ناراضی، بازدهی پیوسته مطلوبی نخواهند داشت. نبود رضایت شغلی باعث افزایش غیبت، ترک خدمت، جابه جایی، سوانح حین کار و حتی کاهش رضایت از زندگی و مانند این ها می شود. هزینه ترک خدمت و غیبت در صنایع کشور آمریکا که باعث کاهش بهره وری ملی آن کشور می شود، سالانه به میلیاردها دلار می رسد. از سوی دیگر، کارکنان در آمد قابل توجهی را از دست می دهند(استرس و پورتر، 1991) اگر محاسبات مشابهی صورت بگیرد، احتمالاً هزینه های مذکور برای کشور ما نیز قابل تامل است. در سالهای اخیر دولت های بسیاری از کشورهای جهان به منظور به حداقل  رساندن هزینه های دولت و دستیابی به بهره ورری بیشتر، اقدام به واگذاری فعالیت های قابل انتقال خود به بخش خصوصی کرده اند. دلیل این نگرش نو، مقبولیت عدم توجیه اقتصادی بسیاری از فعالیتهای دولت ها است. امروزه بیش از پیش مقرون به صرفه بودن هر فعالیتی مورد بررسی قرار می گیرد. هزینه های هر سازمان باید در مقابل درآمدهای آن قابل توجیه باشند. رضایت شغلی یکی از عمده ترین عوامل موفقیت یک سازمان است. به گفته گوسیلین (2000) رضایت شغلی یکی از عوامل مهم در دستیابی سازمان به هدف های خود است. اگر نیل به کارایی و اثر بخشی از هدف های سازمان باشند، توجه به عوامل مربوط به آن ها، از جمله ابعاد گوناگون رفتار سازمانی، مثل رضایت شغلی اجتناب ناپذیر است. در این میان، مقایسه رضایت شغلی این نمونه از کارکنان کشور با کارکنان دیگر کشورها جالب توجه است. مروری بر ادبیات پژوهش نشان می دهد که رضایت شغلی، ترکیبی از خرسندی شناختی و خرسندی احساسی فرد نسبت به شغلش است. رضایت شناختی رضایتی است که بیش تر بر ارزیابی منطقی و عقلانی شرایط کار استوار است. بنابراین، رضایت شناختی یک ارزیابی مبتنی بر مقایسه ها است که بر قضاوتهای احساسی تکیه ندارد و ارزیابی شرایط، فرصت ها و در آمدها را در بر می گیرد. اما رضایت احساسی، ارزیابی کلی فرد به طور احساسی نسبت به شغلش است. این رضایت، خوی و خلق خوب فرد و احساس خوب و مثبت وی را هنگام کار کردن نسبت به کارش نشان می دهد(مورمن، 1993) بسیاری از پژوهش های مرسوم درباره رضایت شغلی کارکنان، مثل پژوهش های کار و کازانوسکی (1994) دی سانتین و دیرست(1996) گویای آن هستند که کارکنان، کار با ثبات، فرصت های ارتقا و پاداش های رضایت بخش را ترجیح می دهند. بعضی از پژوهش ها در مورد رضایت شغلی کارکنان، مثل پژوهش ها امرت و تاهر(1992) نشان می دهند که عواملی مثل ساعات کار منعطف، رضایت اجتماعی و ویژگی ها و رفتار سرپرستان نیز بر رضایت شغلی کارکنان تاثیر دارند. 

  • آموزش مفاهیم دینی به كودكان (13-6) سال با تأكید بر نماز، دعا و قرآن

    آموزش مفاهیم دینی به كودكان (13-6) سال با تأكید بر نماز، دعا و قرآن,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود تحقیق,دانلود تحقیق آموزش مفاهیم دینی به كودكان (136) سال با تأكید بر نماز، دعا و قرآن,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود…

  • سمینار برق تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA

    سمینار برق تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA دانلود فایل سمینار برق تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA 

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل درونی صورتهای مالی

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل درونی صورتهای مالی,دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل درونی صورتهای مالی,روش نسبت یابی دوپان dupont ratio system,طبقه بندی نسبتها,محاسبه و تفسیر نسبتها,مراحل تجزیه و تحلیل درونی,مهمترین نسبت های نقدینگی,نسبت های سود آوری,نسبتهای سرمایه گذاری,نقاط ضعف نسبتها دانلود…

  • بررسی رابطه تاب آوری و هوش هیجانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل

    بررسی رابطه تاب آوری و هوش هیجانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل,پایان نامه روانشناسی بالینی دانلود فایل پایان نامه  روانشناسی بالینی بررسی  رابطه تاب آوری و هوش هیجانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل مقدمه هوش هیجانی دراصل توانایی…

  • ترجمه مقاله شناسایی ابعاد جذابیت در نام تجاری کارفرما:اثرات سن،جنسیت،وضعیت اشتغال فعلی

    ترجمه مقاله شناسایی ابعاد جذابیت در نام تجاری کارفرما:اثرات سن،جنسیت،وضعیت اشتغال فعلی دانلود فایل ترجمه مقاله شناسایی ابعاد جذابیت در نام تجاری کارفرما:اثرات سن،جنسیت،وضعیت اشتغال فعلی چکیده: جذب و حفظ سرمایه های انسانی با استعداد تبدیل به یکی از منابع…